Hoe werkt dat: een freelance Office Manager?

Wanneer is het handig een freelance Office Manager in te zetten?

Zomaar een aantal zaken waar je als groeiend ondernemer tegenaan kunt lopen.

  • Zitten er in je hoofd nieuwe ideeën voor je onderneming, maar heb je geen tijd om deze uit te voeren?
  • Je omzet is gestegen en het lukt je niet meer alleen om verder te groeien
  • Projecten blijven liggen en je moet vaker ‘nee’ zeggen tegen nieuwe uitdagingen
  • Je omzet stagneert en je hebt te weinig tijd voor je commerciële werkzaamheden
  • Je mist structuur in je werkzaamheden en in het contact met je (potentiële) klanten

Het kan best lastig zijn om te bepalen wanneer je ondersteuning in moet huren. Doe je dit te vroeg, dan levert het te weinig op, maar doe je dit te laat en blijf je alles zelf doen? De kans is groot dat je dan een keer vastloopt, ofwel met je onderneming, ofwel met jezelf. Iedereen is uniek en ieder heeft zijn eigen reden om ondersteuning te organiseren. Het voordeel van een freelance office manager is dat zij flexibel inzetbaar is en voor een beperkt aantal uren per week.

De freelance office manager begrijpt de visie van je onderneming en helpt je nog meer succesvol te worden. Zij kan een goede sparringpartner voor je zijn, bijvoorbeeld bij het nemen van dagelijkse beslissingen en neemt je veel operationele werkzaamheden uit handen.

Wat heeft een freelance Office Manager te bieden?
Een office manager op HBO niveau overziet en begrijpt wat jij nodig hebt in je onderneming. Zij verdiept zich in de onderneming en voelt aan welke werkzaamheden jou kunnen ontlasten. Natuurlijk moet je hier zelf ook goed over nadenken: welke werkzaamheden wil je graag uitbesteden en waarom? Dit kan bijvoorbeeld zijn: het vinden van nieuwe prospects en deze beheren, onderhouden van je website, het opstellen van nieuwsbrieven, het bedenken van nieuwe ideeën of invalshoeken voor je onderneming, het digitaliseren van je informatiestromen etc.

De freelance office manager is zelf ook ondernemer en super gemotiveerd om pro-actief zaken op te pakken. Haar kwaliteit van dienstverlening zorgt ook voor de groei en continuïteit van haar eigen onderneming. Daarom zorgt zij dat ze altijd up-to-date blijft om een zo hoog mogelijk niveau aan ondersteuning te bieden. Daarbij neemt een externe persoon ook frisse ideeën mee en een vernieuwende blik!

Hoe werkt dat: een freelance Office Manager?
Heb je besloten dat het tijd is voor flexibele ondersteuning? Dan neem je contact op met bijvoorbeeld TOP Office Support. Er wordt een afspraak ingepland om persoonlijk kennis te maken en de wederzijdse verwachtingen uit te spreken. Besluiten we om samen te gaan werken? Dan begint het traject met een uitgebreide kennismaking met de onderneming en het bepalen van de ondersteuningsdoelen. De Office Manager maakt een voorstel van de invulling van de werkzaamheden en gaat op uurbasis aan de slag. Dit kan op afstand of bij jou op kantoor, afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. Middels een urenverantwoording worden de verrichte werkzaamheden gerapporteerd, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Omdat het contact gewoonlijk vrij intensief is, kan er continu geëvalueerd en bijgestuurd worden door beide partijen, zodat de kwaliteit van dienstverlening wordt gewaarborgd.

Meer weten?
Ben je naar aanleiding van dit artikel benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Maak dan een afspraak, ik kom graag langs om de mogelijkheden van TOP Office Support toe te lichten. Je kunt contact opnemen middels het contactformulier, telefonisch: 06-15431185 of per e-mail: info@topofficesupport.nl